Apr 29, 2012

Rasuah atau Sedekah

hey yo and peace be upon you

mase aku balik dari kerje tadi.. atas meja kat ruang tamu aku ada la sticker 'biru putih' dan juga kertas yg menyatakan mak aku adalah dari kawasan DUN dan PARLIMEN mana.. mak aku cakap ada segerombolan pemuda pemudi yg sudi dtg dan hantar benda itu tetapi tapi bukan itu saja.. mereka juga telah merasuahkan menyedekahkan memberi satu beg kepada setiap isi rumah kawasan Taman Maju Rapat ini *yg aku tahu lah..
apakah isi kandungan beg itu?
check this out..



comeynya gambar makcik hamidah itukan opsss..dato hamidah okay..kang aku kena saman pulok ^v^
first impression aku bile tgk beg ni adalah "nampak sgt" .... apakah maknanya?well korang dah sedia maklum bahawa pilihan raye just around the corner..mmg dekat dah tapi tarikh je kita taktaukan.. tup tup ada pemberian mcm ini.. so nampak sgt la nak pancing undikan.. tapi takpelah..masing2 ada cara tersendiri.. maybe pihak B dgn cara mcm ini manakala pihak P pulok dgn pemberian kalendar ke..baju kuning ke opssss ^v^
dalam kawasan taman aku ni adalah 2 3 4 buah rumah yg pemiliknya adalah hardcore fans pembangkang.. mcm mane la keadaannya bile mereka dapat pemberian ini.. adakah mereka mengherdik pemuda pemudi yg ditugaskan memberi beg ini mahupun mereka "ohh susah2 je awak semua bawak beg ini..lawa jgk beg ini ya..mcm tau2 je gula dlm rumah ni dah habis...." haha hipokrotasi di situ.. *andaian aku saja..
bagi pihak kerajaan pemberian mcm ini mereka anggap sebagai satu sedekah tetapi bg pihak pembangkang pula mereka akan menganggap sebagai satu cara merasuah pengundi2 yg ada..
terpulang cara korang menerima beg ini.. tetapi bagi aku pulak..
REZEKI JANGAN DITOLAK =)
peace!!!





*nota alp : politiking, politikus, politikong dan politeknik =B





alif.affandi  

 

No comments:

Post a Comment

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
it's all about my eyes, my ears, my heart and my life..that's it and fullstop