Oct 30, 2015

Quote Of The Day #29

PEACE BE UPON YOU

“Once upon a time there was a boy who loved a girl, and her laughter was a question he wanted to spend his whole life answering.”
—Nicole Krauss, The History of Love

Oct 21, 2015

K O S T A R A F H I D U P

PEACE BE UPON YOU



I hope, I can live peacefully in this world.

Oct 20, 2015

N A K B E R J A Y A K A Y A

PEACE BE UPON YOU

"...buang perkataan “nanti apa orang kata” sebab bila kau takde duit dan ada macam-macam tunggakan bulanan, belum tentu “nanti orang kata” tu akan tolong kau..."

Oct 18, 2015

L E P A K E R J A

PEACE BE UPON YOU
Aku tak tahu macam manalah si suami menganggur yang boleh rileks goyang telur tak buat apa-apa dengan megahnya dan si isteri bekerja untuk menyara keluarga. Si suami tidak ada rasa apa-apa ke?

Sedangkan aku, si dia baru dapat kerja aku dah mula jealous, inikan pula bila dia dah mula bekerja nanti dan kehidupan aku masih tak menentu.
Barai.

Oct 14, 2015

V I S U A L K A T A

PEACE BE UPON YOU
"Jika kata-kata dapat divisualkan sudah tentu aksaranya akan memenuhi atmosfera..."

"Vizual Kata ini hadir dengan pelbagai luahan, cerita dan persoalan serta perkongsian sama ada melalui tulisan atau visualnya..."


AKAN DATANG
PICISAN AKAL MARHAEN

Oct 13, 2015

A P A M

peace be upon you

DULU

Aku  : "Kau kerja dekat mana sekarang?"
Kawan: "Aku kerja dengan JPAM."
Aku  : "WOW!"


SEKARANG

Aku  : "Kau kerja dekat mana sekarang?"
Kawan: "Aku kerja dengan APAM."
Aku  : "Tembam tak APAM kau tu?"



Oct 11, 2015

Solekan Pengantin

peace be upon you

To my beloved future wife, I hope during our wedding, PLEASE don't put make up too thick on your beautiful face. PLEASE.
I LOVE YOU.

Oct 8, 2015

K O P I

peace be upon you

You know what, before this I am very excited if I have a chance to drink any type of coffee. Mocha, latte or black coffee, anything, I am happy I can drink it.

But now, every time I look at coffee, I say to myself, "I already drink you again and over again."

Oct 7, 2015

Pirate Coffee

peace be upon you

NOW or NEVER?
DRINK IT BEFORE YOU REGRET.
BUY IT.




Oct 2, 2015

Internship Lulus

peace be upon you

Latihan industri baru habis dan aku kena hantar segala macam laporan dalam masa dua minggu selepas tarikh tamatnya latihan industri dan paling tak seronok sekarang ini adalah status latihan industri aku adalah PASS. Giler.

Ini yang buat aku serba-salah nak buat laporan. Serba-salah bin Malas.

Oct 1, 2015

Tarian Sotong

peace be upon you

MENGGELIKAN.
MENJENGKELKAN.
MELOYAKAN.
MENGGERSANGKAN.
MENJIJIKAN.

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
it's all about my eyes, my ears, my heart and my life..that's it and fullstop