May 9, 2012

Kesah Ali dan Jin

hey yo and peace be upon you

Pada suatu pagi yang tenang dan mendamaikan jiwa kosong, Ali ingin pergi memancing di Sungai Pinji. Dia berseorangan tanpa bertemankan sesiapa pun. Ali ini seorang yang mudah blur dan bangang orangnya tetapi dalam bangang-bangang dia dia ini cerdik lagi bijaksana. Sedang Ali berjalan-jalan, dia tersepak satu bekas teko air yang berwarna keemasan. Lalu Ali teringat kesah dongengan di mana jika seseorang itu membelai-belai teko air, akan keluar la seekor jin yang mampu menunaikan permintaan seseorang itu.

Maka dengan yakin dan riaknya, Ali pun membelai-belai dan juga meraba-raba teko air itu. Selepas itu, awan mendung mula berarak masuk dan petir sambar menyambar. Dan terkeluar la seekor jin yang besar dan gagah dan perkasa. Ali mula merasa cuak lalu terkencing dalam seluar . Malangnya pada hari itu Ali memakai seluar warna putih dan ternampaklah kesan kekuningan diseluar Ali. Jin tadi telah mengeliat semahunya dan menegur Ali "heyyy manusia..engaku telah membebaskan aku dari teko air yang kecil dan sempit ini".. Ali tidak mampu berkata-kata kerna Ali masih di dalam mod ketakutan. Jin tadi bersuara kembali "sebagai tanda penghargaan aku kepada engkau, akan aku berikan engkau TIGA permintaan dan aku akan tunaikan TIGA permintaan itu HAHAHA".

Ali mula merasa seronok selepas dia mendengar mengenai tiga permintaan itu. Lalu Ali mula bersuara dan menanyakan mengenai permintaan itu "sungguhkah engkau akan penuhi apa sahaja permintaan aku?". Jin pun mengatakan yang dia tidak pernah menipu dan akan menunaikan apa sahaja permintaan Ali. Lalu Ali pun mula memberitahu Jin permintaan-permintaan dia "permintaan yang pertama, aku nak ada tambahan TIGA lagi permintaan. Permintaan kedua, aku nak ada tambahan TIGA lagi permintaan. dan permintaan ketiga, aku nak ada tambahan TIGA lagi permintaan. Macam mana jin?


Jin : vavi kau Ali %^$#@& &&^$* FvCK &*&% %^%^&*& *mencarut dalam bahasa Jin








*nota alp : =B







alif.affandi

No comments:

Post a Comment

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
it's all about my eyes, my ears, my heart and my life..that's it and fullstop