Oct 26, 2012

Ubah Persepsi

hey yo and peace be upon you

first time aku beraya tanpe family di sisi.. mule2 aku rase agak janggal dan sedih.. mmg pengalaman yg takkan aku lupekan.. aku mampu berjauhan dgn family kalau hari biasa tapi ini HARI RAYA AIDILADHA.. kalau HARI RAYA AIDILFITRI lagi la aku sedih.. mungkin boleh meraung agaknya.
tapi aku try think positive and finally i think i must accept this situation.. sampai bile aku nak terperap dlm rumah and just stay in comfort zone? now i think im in a different world.. *bukan bermakne aku dekat planet namik ya.. kehidupan alif dulu dan skrng berbeza.. and maybe in some part i still alif that love to huhahuha and enjoy his life but at the same time i can be a matured one..
this is because.. experience.. pengalaman aku di sini + berjauhan dan sgt jahh dgn family aku makes me more tough and more matured.. *i hope so.. di sini aku berkawan dgn ramai manusia dan melibatkan diri dlm pelbagai aktiviti.. sbb aku nak diri aku matang dan mampu memimpin bakal family aku nnt.. tapi aku tak dpt nafikan yg aku still ada perangai yg agak notty + bad kerna im a badboy BUT at the same time im a goodboy too ^v^
aku berfikir.. aku perlu ubah persepsi skrng ini.. bersama dgn family bukan pada hari atau tarikh tertentu saje.. tak kire hari apa dan tarikh apa kite bersame family kite.. the most important is how you spent time with your beloved family.. we must think that quality is better than quantity..
aku tak dpt beraya dgn family aku tapi aku try think positive and yes.. ada hikmah disebalik semua ini.. insyaAllah.. yg pasti aku akan buat yg terbaik tok diri ini, family aku, sahabat aka bff dan tok my future family.
peace.





*nota alp : change our mentality and we can change our life =B






alif.affandi

No comments:

Post a Comment

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
it's all about my eyes, my ears, my heart and my life..that's it and fullstop