Jun 5, 2013

Diri aku

peace be upon you

muhasabah diri. aku perlu buat perkara itu. harus.
sepatutnya sudah sekian lama aku buat tapi aku malas. ada masalah?
ya korang sepatutnya ada masalah dgn perkara itu sekiranya korang ex aku. maksud aku adalah ex-ex girl aku. banyak perkara yg berlaku dalam hidup aku tuk tahun ini. dari bulan januari sampai la awal bulan jun ini. banyak sangat sampai tak terkira aku dibuatnya.

tetapi kejadian yg paling aku tak boleh terima buat masa inilah adalah ex girl aku yg bernama N dah ada pengganti aku. okay tak percaya. bukan tak percaya yg ada orang suka dekat dia tapi tak percaya dia sudah ada pengganti aku.barua. ya, barua dekat aku. padan muka dekat aku. semuanya dekat aku.

dahulunya aku ignore dia. aku nak tak nak layan dia tapi bila dia dah hilang, baru aku cuak. dasar jantan $%@$#$.mencarut aku sendiri. nasi sudah menjadi bubur. bukan bubur ayam mahupun daging tapi bubur yang sudah basi.barua lagi. apa boleh buat. aku tahu bila manusia yang selama ini sangat2 bersabar dgn karenah aku tapi akhirnya dia sendiri yang angkat kaki, pasti memang dan confirm ada yang tak kena dengan diri aku. ya, AKU.

dan tuk kali terakhirnya maybe, aku mesej dia dan aku harus tahu apa yang patut aku ubah dalam diri ini. dalam diri aku ini. aku tahu ada certain part i need to change it. i need to know. and then she replied,

takde perangai awak yg annoying bagi saya. saya cuma harap satu. hargai girl awak. sebab tak semua orang boleh bertahan mencintai orang itu tuk tempoh masa yang lama. jaga diri awak. saya doakan awak dapat gadis yang lebih baik dari saya. assalamualaikum.  

aku kecewa dengan diri aku.barua kali ke-3. aku usap dada aku dan mengatakan, "ada hikmah disebalik semua ini." aku kena think positive. jalan di depan sana tu masih panjang dan luas. aku belum explore all the roads. be patient alif.
peace.





nota alp : perasaan masih sama hanya keadaan dah berubah =B





alif affandi

No comments:

Post a Comment

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
it's all about my eyes, my ears, my heart and my life..that's it and fullstop