Jul 1, 2013

Inspirasi

peace be upon you

sometimes, people will get their inspiration from people experienced. same goes to me. i see, i hear and i explore what happens around me and i will convert it to become my inspiration. maybe it will successful. maybe.

right now, perkara yg memberikan aku inspirasi selain daripada pengalaman manusia lain adalah buku. ya BUKU. tak kira la buku apa. waima buku playboy sekalipun, akan ada something that can give inspiration to people especially me.

inspirasi ni tak semestinya mampu merubah hidup kite 360 degree. tak semestinya. ada juga kita merasa bersemangat dan ingin mengubah hidup kita bila baca something tapi at the end, nothing, hampeh dan hampas. itu memang teruk.

buat masa ini, aku dpt merasakan hidup aku mmg penuh dgn inspirasi yg sempat aku kutip di dalam buku yg aku baca dan sepanjang jalan yg aku lalui. ya, memang aku tetap mcm ini. tak berubah tapi bukannya tak berubah langsung. ada la juga perubahan yg aku lakukan walaupun perubahan itu hanyalah 1 MILIMETER sahaja tapi still perubahan kan.
bersyukurlah ada daripada takde langsung.

change or not, it depends on ourself. people can give advice to us but in the end, just us can change what we want to change.
tepuk dada tanya saiz.
peace.





nota alp : aku buntu. aku taktau entry ini pasal apa.






alif.affandi

No comments:

Post a Comment

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
it's all about my eyes, my ears, my heart and my life..that's it and fullstop