Mar 15, 2014

Sangkar

peace be upon you

aku lihat engkau,
cantik, kemas, anggun dan mempersonakan,
aku tertarik akan kelibat engkau,
andrenalin ku meningkat bila memegang engkau.
aku nekad.

aku pilih engkau,
walaupun disekeliling engkau,
ada yang lebih baik berbanding engkau,
aku persetankan itu semua,
aku tekad.

aku dengan engkau,
aku bersama dengan engkau tak kira masa,
pagi petang siang malam,
diri aku hanya untuk engkau,
aku nekad.

aku bersama engkau,
disaat mata ku terbuka aku lihat engkau,
disaat ku pejamkan mata aku rindukan engkau,
disaat aku lena dibuai mimpi,
aku mimpikan engkau,
aku nekad.

tapi,
aku terperangkap di dalam kehidupan yang aku pilih sendiri,
nafas aku sesak,
aku lemas dengan engkau,
aku cuba bertahan,
aku tahu aku mampu bertahan,
aku tahu aku kuat,
aku nekad untuk terus bertahan.

kerna aku tahu,
sayang aku,
cinta aku,
hanya untuk engkau,
wahai sangkar.





alif.affandi

No comments:

Post a Comment

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
it's all about my eyes, my ears, my heart and my life..that's it and fullstop