Oct 1, 2010

Kanak - kanak dan Orang Awam

pada masa ini, byk kegiatan jenayah semakin berleluasa dlm khidupan seharian kte. bkn anye di Malaysia tp juga ada di negara2 kuasa besar spt US, China dan jge Sri lanka ;)

tetapi sedr atau x kegiatan pmerdagangn manusia terutama golongn kanak2 dan jge remaja smakin mningkat dan berleluasa. sbb utama kgiatan ini semakin mndpt smbutan hangt dr org2 yg xde ati prut limpa dan tuutt adala disbbkan tok memenuhi pasaran kgiatan sex dan jge pkerjaan buruh kasar. golongn yg trtindas ini blh dipggl hamba versi moden.. golongn kanak2 n remaja dipilih disbbkn golongn ini mudah trpedaya dgn jnji2 manis org2 yg xbrtanggungjwb.

kte sbg rakyat di dunia apa yg kte mmpu lakukn tok mnghalang kgiatan pmerdagangn manusia trus blaku???adakh kte mmpu tok g kt dorang n ckp "hentikan sume ini".. aku tkut nnt korang plak yg kne dagang.. kte ada cre msng2 n kalo dgn cre itu korang lh wt so truskn la.. sbb stiap org ada ccre msng2.. apa yg aku mmpu lakukan anye la ini..


sme2 la kte menentang penindasan dan penganiayaan trhadap manusia wlaupn kte brlainan agama, negara, bangsa dan jge wrne kulit =D





YANG BENAR

alif_affandi

No comments:

Post a Comment

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
it's all about my eyes, my ears, my heart and my life..that's it and fullstop