Jan 30, 2011

Adab itu Sopan Santun itu Hormat

hey yo guys..
salam 1Malaysia sume..
esok ada pilihan raya kecik kat johor sana..dun tenang.."ada aku kesah"..itu kn korang nk ckp kn kn kn hehe..
ok..bdsarkn topik entry ini..aku nak bebelkn pasal tjuk entry ini la.."Adab itu Sopan Santun itu Hormat"...

straight to the point..
aku baru pas tgk bola sepak MALAYSIA ok..M A L A Y S I A..korang jgn wt xtau plak..musim liga super sudah start..moh kita ke stadium yg bdekatan..
kalo xde stadium yg dekat2, gi mne2 padang2 pn ok jgk chor..
ok..result tok match antre Selangor lwn Kelantan adalah (S 0 - K 2)..Kelantan dpt 3mata n piala Sumbangsih..2 dalam 1..wahhhh TAHNIAH!!!.

ok..
masa acara nk mengalungkn pingat pada pemain2 dan juga jurulatih pengurus jururawat doktor dan AJK yg terlibat la sume..adalah sorang dua tiga empat pemain (xpelu nyatakn dr pasukn mne)..yg mengalungkn pingat kt dorang adalah Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah, kerabat diRaja Pahang..masa sudah dikalungkn..baru beberapa langkah dan belum turun dr stage situ, pemain2 yg aku maksudkn tadi telah tanggalkn pingat td dan brjalan tnp rasa bsalah..adakah mereka tidak bangga mndapat pingat itu???kalo ya pn pingat tu xde function tok apply keje, xpelu la buat mcm itu.

kalo tak nak pingat itu, aku sntiasa nak hehe..mgkin dorang ni xsedar ataupun bg dorang apa yg dorang wat tu bnd kecik je tp bg aku la, adab apabila kita dpt sesuatu bnd, kita perlu hargainya..bkn la mksd aku ble dorang tanggalkn pingat tu mknenya dorang xhargai..aku tak maksudkn mcm tu pn tp at least hormat la sikit..kalo nk tanggal pn biaq la trun dr stage tu dan tanggal la.bru nmpk mcm ada adab sikit dan hormat pd majlis..huhu...

xpela..everyone make mistakes..kita kn manusia..tak penah lari dari wt salah..adat la tu kn..
ok la..itu saja bebelan aku tok kali ini..
peace!!!






*nota alp : aku luahkn apa yg aku nampak dan aku takde niat nak kelam kabutkn sesuatu perkara itu.. =B





YANG BENAR

alif_affandi

No comments:

Post a Comment

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
it's all about my eyes, my ears, my heart and my life..that's it and fullstop