May 17, 2011

Cherita Arak #2

hey yo..
salam 1Malaysia kpd semua..
ari ni merupakan ari yg best tok bloggers sekalian kerna dlm sehari aku telah mengpostkn 3 entry hohoho..
korang ske la tu kn hehe..

ok..entry kali ini adalah pasal A to the R to the A to the K..
ARAK atau dlm bahasa lebih mudah adalh carlsberg atau tiger atau heineken atau guinness ataupun anchor..
itu semua adalah senarai jenama arak yg ada di Malaysia secara amnya..
entry ini bukanlah tok mempromosikan air kencing setan jenama arak ini tp adalah tok memberitahu pd korang semua ada dikalangan orang Islam (mungkin) ataupun lebih tepat lg golongn melayu ini telah pn merasai dgn SENGAJA air kencing setan ini..

masa aku lyn myspace dulu, penah jgk aku tgk pics yg menunjukkan betapa bangganya iaitu poyo mereka memegang dan juge meneguk air kencing setan itu tanpa rase bersalah mahupun berdosa..apakah semua ini? adakah dunia sedang mengalami gangguan air minum yg halal dan bersih???

ingatkn dh sikit la manusia minum air kencing setan ini, tp rupa2nya semakin tua dunia semakin ramai melayu yg minum air kencing setan ini..mcm mane aku tahu?well skunk aku dh ada FB okay heh..
aku ni rajin jgk mengstalker page2 mmbe2 dlm FB aku dan juge page orang asing iaitu bukan dlm list mmbe FB aku..
mereka ni bngga gila la pegang botol dan bangga itu bertukar mnjadi riak(maybe la kot) bile meneguk air setan itu..huh
aku byk kali gie mane2 shoping complex and lalu kt bhgn wine iaitu arak pn aku dh tak selesa inikn plak nk pegang dan minum air setan tu.. arap2 dijauhkan dr aku, fmly aku, kwn2 aku, dan sedara2 aku amin..

byk jgk la pics yg aku jumpa dlm FB ni..dr lelaki ke popuan sampai la ke golongn yg lg satu tu..bangga dgn air setan ni..plik sungguh.. arap2 mereka sempat bertaubat la..
dan jgn la korang2 ni (peminum tegar) nk bandingkn minum air setan tu dgn merokok sbb merokok tak memabukkan tp arak?korang leh pikir kn..



aku ada jumpa satu pic ini dan bace ngomen2 yg ada..dan yg menarik perhatian adalah dialog antara tukang menasihat dan tukang minum.. 

nasihat : sonok la minm mabuk tu..apa la nk jd manusia skang

peminum : hello ' if diri awak tu da cukup perfect ' smbahyang tak penah tggal ' bole nasehat ak . ney diri sndiri pun tongang tebalek ad hati nak nasehat . kubur laenlaen ma ' dose ak ak tngung kan . so tayah na manyak munyik plak !! 


ok..skunk aku sedar aku pn wat dosa jgk..setiap ari ada je dosa yg aku wat tanpe aku sedar or aku sedar tp TAK semestinya kite org yg wat dose ni tak leh nk nasihat pada yg laenkn.. kte sesama umat kne la saling menasihati sesama kite walaupun kite ni bukanlah berjawatan mufri ataupun ustaz ustazah.. kecuali la kalo yg menasihat tu pn rakan seperjuangan dlm aktiviti meminum air setan..itu mmg tak boleh pakai la..tp kalo dia dh tak minum dan dh bertaubat tak salah dia nasihat mmbe yg still minum tu..


td aku sempat gie satu belog ni.. byk jgk la pics ttg dak2 melayu yg minum air setan ni tp dlm tu jgk ada pics 18SX.. aku pn was2 nk pomot or tak belog itu..so better tak payah la kn..biar aku je yg tahu heh..


k la..
peace!!!










nota alp : ya3..aku wat dosa dan korang wat dose jgk tp tak salah kite saling menasihati..kalo korang tak leh time itu hak korang =B










YANG BENAR

alif_affandi

No comments:

Post a Comment

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
it's all about my eyes, my ears, my heart and my life..that's it and fullstop