Aug 25, 2011

Masalah

hey yo and assalamualaikum

apalah hdup ini kalo takde masalah kn..kalo hidup tnp masalah n epy sntiasa je bosan jgk.. kalo ada masalah n takde epy lg la bosan n leh mncapai stress tahap dewa dewi huh.. itulah lumrah dunia.. masalah sntiasa ada dlm hidup kite dgn kite sedari atau tak sedari.. 
dgn adanya masalah la dpt mnguji kematangn kite menghandlekn sesuatu prob itu dgn baek or sebaliknya.. kalo prob sebesar ikan paus korang dpt handle dgn cool, relax je mcm takde pape insyaAllah, korang akn hadapi hidup ini dgn ketenangn dlm jiwa wlaupun ada prob melanda hidup korang *but pastikan printah Tuhan pn korang ikut ;) ..
aku pn tak dpt lari dr masalah.. dr prob apa nk mkn tok berbuke smpi la prob dgn cDia, mmbe2 n etc.. TAPI alhamdulillah aku dpt handle prob yg ada dgn baek *bg aku la.. aku kalo ada prob aku akn hadapi dgn 2 care iaitu first aku akn cepat2 settlekn sb aku mmg nk settlekn dgn cepat n second aku hold dlu prob tu n mls nk pikir wat mase tu sbb aku mmg takde mood nk pikir bnd yg perlukn tumpuan 1000% but bukan bmkne aku abaikn prob tu just aku perlukn mase tok calm downkan diri ini.. itulah AKU heh..
tp wat mase ni alhamdulillah aku dpt mnjalani hidup ini dgn tenang bersame family, cDia n mmbe2 wlaupn kdng2 ada jgk prob yg aku sndri taknak tp dtg jgk huh..
kbubye
peace!!!








*nota alp : settlekn prob dgn care yg matang bkn dgn care sprti budak2 baru nk up =B




YANG BENAR
alif_affandi

No comments:

Post a Comment

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
it's all about my eyes, my ears, my heart and my life..that's it and fullstop