Feb 23, 2012

Adakah Aku Kuat

hey yo and peace be upon you

adakah aku kuat?
cukup kuatkah aku ini tok mengharungi pancaroba dunia?
adakah aku sudah bersiap sedia?
dari segi mental dan fizikal tok menghadapi segala macam dugaan yang ada..
adakah aku sudah cukup kuat tok beradu kekuatan dengan musuh jadian aku sendiri?
mahupun menghadapi musuh agama aku sendiri?
adakah aku kuat tok semua ini?
cukup kuatkah aku tok melawan nafsu serakah aku ini?
nafsu makan?nafsu tidur?nafsu online?nafsu wanita?nafsu duit?dan segala macam bapak nafsu yang ada..
adakah aku sudah bersedia tok semua ini?
adakah aku kuat tok melawan musuh aku?
adakah aku kuat tok melawan nafsu aku?
adakah aku kuat tok melawan keinginan aku?
adakah aku kuat tok melawan semua perkara yang ada dalam dunia ini?
dan..
adakah aku sudah bersedia dari segi mental, fizikal, zahir dan batin?
kehidupan aku.. aku yang tentukan..





*nota alp : kita kuat tetapi taktau apa kekuatan kita sebenarnya =B





alif.affandi
 

No comments:

Post a Comment

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
it's all about my eyes, my ears, my heart and my life..that's it and fullstop