Oct 5, 2012

Debat Mendebat

hey yo and peace be upon you

pada malam 30 September yg lalu, aku menemankan kawan2 aku yg menyertai pertandingan debat.. mereka adalah peserta debat yg tidak bernasib baik tok melangkah ke pusingan akhir.. so pada mlm itu semua peserta diwajibkan hadir.. aku pun join jela setelah mereka memujuk aku tok join sekali.. bukan senang nak 'berdating' dgn 3 wanita sekali ya ^v^
so mlm itu penonton takde la ramai sgt.. biasa-biasa jela.. biasalah kan..inikan pertandingan debat bukannya pertandingan oppa gangnam style pun.. tajuk pada malam itu adalah "bajet 2013 : gula-gula rakyat" *mcm tu la tajuknya..
bagi aku tajuk ini sgt sesuai dan hot hot hot kerna tak sampai 3 4 hari bajet 2013 dibentangkan, terus dibuat tajuk debat.. syabas syabas..
di sini aku ada sertakan sedikit khazanah tok korang ya.. check this out..


 pengacara majlis


 team dari fakulti apa ya..aku lupa =(


team dari kolej sakura


kecik dan besar




 team dari fakulti .......




team dari kolej sakura


 sedang berdebat


 antara juri.. dalamnya lesung pipit itu ^v^


Timbalan Naib Canselor Prof Mohd Fadzil Abdul Rahman


 pendebat terbaik


 tempat kedua : kolej sakura


juara debat edisi kali ini : fakulti .......

acara debat ini bg aku sgt fun kalau korang tau mengenjoykan diri korang tok hayati debat ini.. at the same time, we can gain some knowledge from their debate.. i hope one day, i have strenght to participate in debate tournament.
peace.





*nota alp : face2face is better than facebook =B





alif.affandi





















No comments:

Post a Comment

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
it's all about my eyes, my ears, my heart and my life..that's it and fullstop