Nov 22, 2012

Keadaan dan Kita

hey yo and peace be upon you

keadaan tidak pernah kekal dalam sesuatu mase yg singkat.. keadaan pasti akan berubah tidak kira di mana kite berada.. kalau kite tidur sekalipun, keadaan dah berubah.. drpd kite tidur terkangkang kpd tidur menonggeng.. nampakkan keadaan tidur kite berubah.. maka tidak hairan la keadaan jugak mampu berubah.. tetapi adakah kite jugak patut berubah? keadaan berubah maka kite jugak perlu berubahkah?
bagi aku TIDAK.. biar sesukar mana keadaan itu, kite tidak patut mengubah diri kite.. jgn biarkan keadaan semasa mengubah diri kita secara total.. kite yg sepatutnya mengubah keadaan itu mengikut diri kite kerna kita yg mengawal diri kite.. jika kite membenarkan keadaan mengawal dan mengubah kite, itu bermakna kite tidak cukup kuat lagi tok mengharungi cabaran dan dunia akan dtg yg lebih mencabar.
tapi malangnya, sekarang ini.. keadaan semasa telah MENGUBAH aku.. bukan secara total tetapi hampir keseluruhannya.. although im still alif affandi but sometimes, im not sure im alif or not.. this is not me.. im not hot tempered person.. aku cepat panas tapi bukan baran orangnya.. like what i said before this, my environment change me..a lot..idk akai dont know baru tahu apa itu idk hehehe why i can be like this..is that im having culture shock?ermmm i hate that words but i think yes and i think no..bush shit that words.
aku cuba tok kekalkan diri aku seperti sebelum ini tapi ada perkara yg patut ubah tok kebaikkan aku sendiri.
peace.





alif.affandi
 

No comments:

Post a Comment

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
it's all about my eyes, my ears, my heart and my life..that's it and fullstop