May 10, 2011

Cherita Laman Sosial #1

hey yo..
salam 1Malaysia semua..

entry ini berkaitan dgn perkara yg berlaku di sekeliling kita..
korang semua mesti ada facebooktwitter, mahupun myspace kn..
kalo takde slh satu ni mesti korang mcm ketinggalan zaman kn..bak kate org org la kn..

tp adakah mnjadi kesalahan kalo takde laman sosial ini?perlu ke nk tuduh org itu buta it mahupun org zaman batu hanye kerna dia takde social networking(SC)  ini?
kalo dia takde SC sekalipun tak perlu la nk ckp mcm mcm sbb itu hak dia tok ada FB or Twitter.. kita tak mampu nak paksa dia wat akaun FB hanye tok memuaskan diri kita kn..
biarlah dia dgn pegangan hidup dia.. mungkin kalo dia wt SC ini, dia akn lalai dan melupakan tnggungjawab dia sbg pelajar ataupun pekerja..
tp bg aku jgk la, SC ni ada keburukkan dia tersendiri.. contoh trdekat adalah aku.. kadang2 disebabkan FB ataupun Twit, aku mengabaikan assigment aku dan lebih mngutamakan FB aku..huh bila lect bg je assignment, aku punya la berkobar2 nak wat tp sampai je kat umah dan bukak nappy aku, trus smangat bkobar2 tu meninggalkan assignmant dan trus melayang2 pergi ke FB mahupun Twitter huhu..
so yg ada SC ini, pandai2 la korang mngawal SC ini jgn sampai SC ini yg mngawal kita..
dan yg takde SC ini, tak semestinya SC ini membawa benda buruk je..kalo kite pndai mnggunakannya, akan terhasil la lebih kebaikkan berbnding keburukkan.. seperti dpt berhubung dgn kawan2 lama, dpt cari awek dan pakwe, dpt tahu perkembangn dunia melalui page Oh! Media (pomot sikit heh).. skunk plak kalo korang takde henpon dan kalo ada kelas yg batal atau ditunda, korang jgn risau..korang just perlu ada FB dan info2 berkaitn kelas ada atau tak akn korang dpt hanye mlalui FB..
percayalah kerna kelas aku dh praktikkan sejak sem1 lg dan sgt2 berkesan heh..
bukan itu saja, kalo korang ada assignment tak siap dan perlukan jawapan.. search saje kt FB hehe..
see.. kebaikkan telah mngalahkan keburukkan..
gunakan la SC ini sebaik mungkin.. hanye kite dpt mngubahkn segalanya..
peace!!!










nota alp : tepuk perut tanya selera =B










YANG BENAR

alif_affandi

No comments:

Post a Comment

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
it's all about my eyes, my ears, my heart and my life..that's it and fullstop