Nov 5, 2011

Selamat Hari Raya AidilAdha

hey yo and assalamualaikum

hey kamu.. dikesempatan ini aku ingin ucapkan Selamat Hari Raya Haji iaitu AidilAdha kpd semua umat islam seluruh dunia dan khususnya kpd pmbace belog aku ini. adakah korang semua blik kampung? kalo aku stiap hari aku berada di kampung hehe sbb rumah aku adalah kampung bg kakak dan abg2 aku dan kampung aku plak hanyalah 5km dari rumah aku hee..
sebelum tu..check this out


pada suatu pagi 21.01.2005, aku sedang mandi sbb nk gie masjid tok smbhyang raya la kn.. tgh2 mandi tu, abg aku ketuk pintu tandas dan mnjerit "alip!!!mandi cepat..ayah tenat!!!" hah..aku tgh blur2 tu mandi la dgn cepatnya..
diimbas kembali..ayah aku kena heart attack setahun lalu sebelum 21.01.05.. selama setahun itu jgk la ayah aku menahan kesakitn.. ubat kampung dh..ubat klinik dh..ubat hospital pn dh.. krenya semua ubat yg ada ayah aku dh cube.. ubat dr bomoh je ayah aku takkn cube..
setelah aku siap mandi dan bpakaian, aku dgn abg aku begegas menuju ke hospital ipoh.. sampai2 je kat area katil ayah aku, aku nmpk kawasan katil ayah aku dh ditutup dgn langsir..ermm aku dh agak.. mak aku mmg teman ayah aku stiap mlm di situ.. sampai2 je kat situ.. mak aku ckp kt aku dgn abg aku "ayah dh takde" erm... secara automatik aku tumbuk meja makan kt situ..damn.. aku sedih..bengang..marah dgn diri aku sbb aku tak sempat mintak maap kat ayah aku...mlm trakhir aku jmp ayah aku, sbelum nk blik aku sempat salam dgn ayah aku tp aku salam acuh tak acuh je iaitu salam main2 tnp aku cium tgn ayah aku..itu yg aku trkilan sgt2.. smpi skunk ni aku still rase trkilan..
tp perkara dh lepas, aku tahu Tuhan lebih menyayangi ayah aku.. dan Tuhan mengambil nyawa ayah akuu pada pagi 21.01.05 bersamaan 11 Zulhijjah 1425 iaitu Hari Raya Haji.. skunk ni(esok) dh 10 Zulhijjah 1432 iaitu Hari Raya Haji dan dh 7tahun ayah aku pergi meninggalkan kami tok selamanya .. semoga roh ayah aku ditempatkan dikalangan org yg beriman amin :)







*nota alp : aku ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA kpd kalian semua dan kpd para haji, semoga anda mndapat haji yg mabrur =B





YANG MENAIP
alif_affandi

No comments:

Post a Comment

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
it's all about my eyes, my ears, my heart and my life..that's it and fullstop