Aug 3, 2012

Malam Yang Kelam

peace be upon you and hey yo


malam yang agak kelam dan suram bagi aku,
satu persatu masalah menimpa diri ini,
langsung tiada belas kasihan tok aku, 
tiada ruang tok aku bernafas dengan tenang,
baru aku ingin menghirup udara segar,
udara yang penuh dengan debu menusuk hidung aku dahulu,
sangat sial di situ,


apabila debu bergomol dengan hama-hama resdung aku,
maka bermaharajalelalah mereka di situ,
bagaimana aku ingin tenang jika masalah sekecil itu aku tak mampu atasinya,
belum lagi masalah dengan manusia itu,
manusia ini,
amat celaka di situ,
masalah demi masalah,
membuatkan malam aku agak hambar,
tiada ketenangan tok aku di malam hari,
malam yang kelam dan aku,
umpama ombak dan pantai,
susah tok dipisahkan,
buat masa ini.










alif.affandi

No comments:

Post a Comment

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
it's all about my eyes, my ears, my heart and my life..that's it and fullstop