Dec 18, 2013

Cinta

peace be upon you

Mana suka? Tanya aku kepada orang awam.
Orang awam menjawab, suka ada di merata-rata tempat.

Mana rindu? Tanya aku kepada musuh.
Musuh menjawab, rindu wujud bila perasaan suka itu dijumpai.

Mana kasih? Tanya aku kepada kawan.
Kawan menjawab, kasih ada bila adanya rindu.

Mana sayang? Tanya aku kepada emak.
Emak menjawab, sayang ada bila kau mula suka, rindu dan berkasih dengan orang itu

Mana cinta? Tanyaku kepada ayah.
Diam. Tiada jawapan.
Mana cinta? Tanyaku lagi.
Masih tidak ada jawapan. Aku bingung.
Aku tanya lagi dalam keadaan yang marah.
MANA CINTA?

 “Sudahlah. Biarkan ayahmu tenang di dunia sana.”


Itukah cinta?





alif.affandi

No comments:

Post a Comment

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
it's all about my eyes, my ears, my heart and my life..that's it and fullstop