Jun 26, 2014

Cuti Semester

peace be upon you

cuti semester datang lagi. kegembiraan bagi kami selepas mengharungi exam yang memerlukan jawapan yang kami sendiri kurang pasti dan juga semakin tough. oh damn!
apa perancangan semasa cuti sem ini? antarsesi? aku tak buat. ada sebab aku tak dapat buat. jangan tanya hal tu walaupun aku tahu korang pun bukannya kesah pun.
cuti sem ini ramai student yg sedang pikir nak kerja dkt mana, kerja apa yg bagi gaji yg mampu beli Ipong5ass. kerja dalam opis ataupun di bawah sinaran matahari. itu apa yg mereka pikirkan.

aku?
aku sedang pikir nak kerja atau tak. kerja atau tak. kerja atau duduk rumah. kerja atau tidur saja dkt rumah tu. bukannya sifat malas yg menguasai diri tapi aku takut bila aku kerja nanti, aku tak dapat nak bahagikan masa antara kerja dan keluarga aku, antara kerja dan si dia, antara kerja dan tugas sbg hamba-Nya, da, antara kerja dgn diri aku sendiri.
masa cuti sem ini la aku dpt luangkan masa dgn keluarga especially with my mom. bila aku ada dkt rumah ni la, mak aku akan ajak pergi sana sini situ dan mana-mana la. masa mcm ini la aku nak kumpulkan pahala selepas sekian lama aku penuhkan bakul dosa aku ni.
that's why i confuse right now.
bukan sebab malas tapi sebab tanggungjawab. ramai tak tahu dan maybe they don't want to know. maka jangan la tuduh aku ini anak manja. no no no. sekarang aku nak buat solat istikharah sama ada nak kerja atau tidak. doakanlah kejayaan aku ini ya.
peace.






alif.affandi

No comments:

Post a Comment

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
it's all about my eyes, my ears, my heart and my life..that's it and fullstop