Mar 4, 2012

Sangat Seronok

hey yo and peace be upon you

agak seronok dan beronok hati ini bile dpt membantu org yg memerlukan pertolongan.. ada sepasang suami isteri yg bisu bersama anak lelaki mereka..mungkin bisu mungkin tak.. aku tgk cara mereka berinteraksi sesama mereka sgt2 menyentuh hati aku.. mereka umpama dlm dunia mereka.. tanpa ada kebisingan.. yg ada hanya gerakan tgn.. sgt2 khusyuk aku tgk gelagat mereka..
then mereka melambai2 ke arah aku tok meminta pertolongan.. selepas aku menolong mereka, mereka senyum kpd aku dan bg aku senyuman itu sgt2 sweet =) 
gelagat anak mereka yg sgt2 nakal itu mereka tangani dgn baik tanpa perlu memarahi anak mereka.. semasa mereka ingin membayar, aku terus text cDia tok tanye "tq dlm bahase isyarat mcm mane?".. tapi cDia reply lambat dan tak sempat aku nak ucap TQ dlm bahase isyarat.. maka waktu mereka ingin balik, mereka senyum dan aku hanya mampu senyum dan tunduk.. 
walaupun mereka itu OKU dan boleh hidup happy, aku yg lebih bertuah dari mereka mesti mampu wat lg terbaik dlm hidup ini..
peace!!!





*nota alp : satu senyuman mampu membawa perubahan =B





alif.affandi

No comments:

Post a Comment

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
it's all about my eyes, my ears, my heart and my life..that's it and fullstop