Nov 9, 2011

Blogging vs Vlogging

hey yo and assalamualaikum

skunk ni pny la dh famous dan popular belog2 ini.. mcm2 belog aku dh jumpa dh.. ada yg alifkacak.blogspot la.. alifhensem.wordpress la.. alifperasan.com la.. senang cite mcm2 name belog yg ada kt dlm internet ni.. just kena search dan baca..yeah..BACA ok..
tp kalo korang jenis malas baca, korang tak perlu tok memencilkan diri korang kerna skunk ni(act bnd ni dh lme dh) dah ada Vlogging..V itu stand for video.. so mknenya ada mamat/minah di luar sana yg berani dan ingin mengeluarkan pndapat melalui video dan bukannya melalui Blogging ataupun penulisan/penaipan..
korang taip je vlogging dkt merahtube dan akan terpampang la video2 yg dihasilkan oleh blogger vlogger2 di luar sana.. bg aku sape2 yg wat vlogging ni mmg la dorang ni berani dan taktau malu(dari segi +ve okay).. sbb bukan senang tok wat org di luar sane accept apa yg kite try sampaikan.. kalo tersalah jalan, mahu kena gelak korang pny video dan mungkin akn dishare share share kan di Oh!Media hehe..
kalo aku..mmg takkan la..sbb nk wat video tu aku leh la wat tp sedangkn aku tgk balik pn aku rase mcm nk penampo je mamat tu iaitu aku..inikan plak korang yg tgk.. maybe leh menang the worst video grammy awards huhu..
tp tu la..melalui video pnyampaian lebih jelas dan viewer akn cpt tangkap apa yg ingin kite sampaikn.. kalo belog plak viewer kena bace dr A sampai la Z.. payah kn.. TAPI.. jgn ketepikn terus belog ini.. kerna setiap perkara dan benda ada baik buruknya..
kalo belog korang tak perlu nk tggu sampai hbs loading..tggu dlm 5saat dh lh bace.. tp kalo velog korang kena tggu sampai *1 2 3 jam baru lh tgk video yg 1minit..itu baru 1minit..kalo 5 minit..bayangkan huhu..(*ada SEDIKIT penipuan di situ) tp still kena tggu habis loading baru lh tgk tnpe tersekat2 ;)
tp in the end..blogging ke vlogging ke.. still mmpunyai satu matlamat iaitu menyampaikan pndangn, pndapat, luahan hati kami semua kpd korang semua.. semua org mmpu mmpunyai FB tp bukan semua org mampu menghandlekan belog atau membuat velog ;)
peace!!!





*nota alp : buat 1akaun blog dan postkn 1entry saja..congrats!you are blogger =B





YANG MENAIP
alif_affandi

No comments:

Post a Comment

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
it's all about my eyes, my ears, my heart and my life..that's it and fullstop