Dec 22, 2012

Pukul Tiga Pagi

hey yo and peace be upon you

hujan renyai melanda kawasan persekitaran,
aku masih berjaga,
tiada rasa ingin beradu pada waktu ini,
apa yang aku rasa adalah perasaan gersang,
perasaan yang senantiasa ada pada diri ini,
kekadang aku mampu mengawalnya,
kekadang aku tak mampu,
jika tidak mampu mengawalnya,
maka,
terklimaks ditangan sendiri.

aku ingin tidur dengan lena,
tanpa ada mimpi indah mahupun sebaliknya,
jika ada mimpi indah, 
kita pasti ingin mimpi itu menjadi kenyataan disaat kita terjaga,
tidakkah itu menjadi bebanan tok diri kita?
jika tidur kita tidak dibuai mimpi,
apabila terjaga dari lena tidur,
kita tidak merasa apa-apa,
seperti mana hidup aku pada ketika ini,
kosong.





alif.affandi
 

No comments:

Post a Comment

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
it's all about my eyes, my ears, my heart and my life..that's it and fullstop