Jul 9, 2013

Ramadhan

peace be upon you

esok, hari yang aku tunggu sejak sekian lama. sungguh aku tungguh esok hari sejak dari kecil lagi. sungguh. esok hari dan seterusnya selama 30 hari, aku tak akan makan, minum, korek hidung/telinga melampau-lampau pada waktu siang. aku akan mendisiplinkan diri aku tuk tidak buat perkara yang telah aku sebut sebentar tadi.

aku juga akan try menjaga tingkah-laku/perangai aku dari segi percakapan, penglihatan dan perbuatan especially from my hand. kerjatangan maybe. aku kena disiplinkan diri aku. barulah aku mampu tuk mendisiplinkan diri aku tuk perkara yang lain. sebagai contoh belajar.

aku buat semua ini kerana aku sedang menjalani satu bulan yang dinamakan sebagai bulan, RAMADHAN. aku harap selepas bulan RAMADHAN ini berlalu, aku dapat teruskan segala perbuatan yang baik dan meninggalkan secara perlahan-perlahan perbuatan yang kurang baik ataupun kurang senonoh di mata manusia, secara khususnya.
maka, SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK kepada umat ISLAM seluruh alam semesta. khususnya, penduduk bumi yang tercinta ini.





alif.affandi

No comments:

Post a Comment

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
it's all about my eyes, my ears, my heart and my life..that's it and fullstop