Oct 27, 2010

Kempen & Rokok

salam n hey kpd ra'akyat malaysia..

pnh x korang tertgk or sje2 tgk kempen yg ada kt paper, tb, surt or signboard kt tepi jalan mcm ni..

ini contoh je..ini air 'kuat'..xde kaitan dgn tajuk entry ni hehe

well..korang mst ada pnglman tgk poster or iklan yg tulis TAK NAK..well..adakah kempen yg dijalankn benar2 berkesan???adakah perokok tegar yg tgk kempen itu akan trus benti dr hisap rokok???aku rse 99.99.99% tidak..mgkn tidak sbb byk dr kalangn ahli kuarge aku n mmbe2 aku still smoke walaupun kt kotak rokok ada gambar leher berlubang la..paru2 hitam la n mcm2 lg la..

itulah susahnya nk buang tabiat org yg ske hisap rokok ni..sbb apabila nikotin dh sebati dlm diri seseorg itu maka dgn auto n matiknya dia susah sukar n payah nk berhenti dr semoking..

 salah satu dr kempen yg kerajaan n non-kerajaan adakan tok ra'akyat bg membuatkn ra;akyat malaysia benti dr merokok..tapi adakah sudah berjaya???

5

 4

 3

 2

 1

0



WOW...destinasi ini tidak jauh dr poster kempen 'quit smoking' tadi..jauhnya xsmpai 4meter huhu..aku xde nk ngomen lbh2 la sbb ada ahli kuarge n mmbe2 aku yg smoke n aku dlu pn pnh smoke jgk so..tpulang pd korang tok truskn or bnti..anda yg berhak wt kputusn tok khidupn anda..





YANG BENAR

alif_affandi

No comments:

Post a Comment

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
it's all about my eyes, my ears, my heart and my life..that's it and fullstop