Feb 13, 2011

14 Februari 2011 DAN 15 Februari 2011

hey yo dude..
salam 1Malaysia semua..
korang apa khabar???sihat ka..smlm aku gi stadium lg mnyaksikan perlawann bola sepak antara Perak dgn Nogori Sombilan(btl ke sebutn tu? hee)..
insyaAllah..kalo aku rajin..akn ku wat entry pasal match trsebut..
tok entry kali ni mst korang dpt agak kn brkaitn apa..14 FEBRUARI tuu..mst korang tau pny la kn..
tp kn nape dgn 15 FEBRUARI???ada apa?huh..mcm ari biasa je..huh...
cuba try test tgk kalendar..ada cuti kot 15.2 tu..jgn maen gila..public holiday tu..yahoo!!!! cuti lagi hahahahaha...
tp itu cuti apa?ermmm...let me tell you..15 Februari bersamaan 12 Rabiulawal adalah sempena tarikh kelahiran nabi kita..Nabi MUHAMMAD s.a.w ....15.2 adalah cuti sempena Maulidur Rasul..
jadi skunk korang dh tau kn 15.2 tu cuti tok apa..
korang prasan tak 14 n 15 tu sblah mnyeblah..hah..ari ni smbut perayaan 14 dan esok plak smbut 15...wahhh!!!...
molek sungguh kn..
try check this out..

 14 FEBRUARI 2011
perayaan yg di sambut oleh penganut kristian..perayaan ini ada kaitan dgn agama dorang dan malangnya sebahagian umat ISLAM ada yg turut mnyambut perayaan ini 


15 FEBRUARI 2011 (12 Rabiulawal)
Disambut oleh semua umat ISLAM di seluruh dunia tp hanya sebilangn kecil saja yg mnghayati apa itu "Maulidur Rasul"
ehsan khazanah : google

aku juga tak lari dari wat salah.."selamat mnyambut hari kekasih sygku", "happy valentine's day mybaby" adalah antara ucapn yg pnh kuaq dr mulut aku ini mse aku sedang hangat dilamun cinta pd ketika aku baru akil baligh(huh..ayat xleh blah)..tp skunk wlaupn sedang 'in a relationship'..aku dh sedar..hidup aku dah byk dgn dosa jd tok apa tmbhkn dosa dgn mnyambut perayaan 14.2 ini yg mmg sah sah haram tok umat ISLAM..huh..sudah sekian lama aku xsmbut pryaan ini dan alhamdulillah..aku arap dpt kekalkn tok slamanya..
peace!!!


khazanah dicopy paste : cheriterasikupukupuungu





*nota alp : aku bersyukur dilahirkan dalam ISLAM..alhamdulillah..sory kalo apa yg aku luahkn or taipkn dlm entry ini ada yg slh or trguris ati spe2..





YANG BENAR

alif_affandi

No comments:

Post a Comment

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
it's all about my eyes, my ears, my heart and my life..that's it and fullstop