Mar 31, 2011

Jasmine Always Happy?

assalamualaikum dan salam 1Malaysia..
hey yo..
entry kali ni kite serius sikit ok..
straight to the point..

aku baru bkak fb dan trbaca kt page Oh! Media ttg Jasmine Always Happy ni..
check this out..



ada dua sebab nape aku tertarik dgn page dia ini..
first..komen dia ttg Islam.. second..org2 yg komen dia dh mencecah smpi 50,000 ..gilo ke apo..page artis yg penah aku tgk pun tak banyak mcm minah ini punya..gila la kau..mmg fames la..
tp yg sempat aku baca komen2 yg ada..hampir 99.99% yg komen adalah org luar iaitu org yg membalas apa yg dia katakn ini..byk yg marah caci dan kutuk apa yg dia katakn di stats dia ini..
dia hanya kuar 1 status tp yg komen balas smpi 50,000..dasyat..
bdasarkan ayat2 minah ini..mmg mcm minah dari seberang kerna ayat dia mmg fasih la bahasa seberang ini..tp nk kata pic ini pic yg real ataupun fake..itu aku no komen..tp yg pasti dlm pic itu dia pakai rantai lambang salib..mmg sah bukan islam..
bukan islam tapi nk kutuk islam mcm lah dia ni pakar sgt dlm agama islam..
adakh salah tok kita pertahankn agama kita dr dicaci dikutuk?mmg TAK SALAH tp mesti kena pada caranya..
masa zaman Nabi Muhammad, ada wanita penah baling najis terhadap Nabi Muhammad tapi adakah Baginda memarahi wanita tersebut?TIDAK...
jadi tok mnghadapi minah ini dan juga brjutaan org yg membenci agama ISLAM, kita kena la ada cara yg sesuai..bknnya dgn menengking kembali kerna dgn care kganasan tak akn dpt selesaikan masalah..
yg penting aku bersyukur dilahirkan dlm agama ISLAM..
peace!!!





nota alp : bagaikan api dgn minyak..smakin byk kita simbahkn mnyak ke dlm api semakin marak la api itu..sama jgk dgn kes minah ini..smakin byk kite ngomen n kutuk apa yg dia ckpkn..smakin syok die kutuk Islam..





YANG BENAR
alif_affandi

1 comment:

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
it's all about my eyes, my ears, my heart and my life..that's it and fullstop