Apr 7, 2013

Perasaan

hey yo and peace be upon you

perasaan, 
jangan dibuat main, 
sekali ia tersentuh, 
selama-lamanya tersentuh,
sekali ia merana,
selama-lamanya merana.

perasaan,
engkau tak mampu lihat,
engkau tak mampu pegang,
tetapi engkau mampu merasakannya,
seperti mana aku merasakannya.

perasaan,
walaupun kau dan aku saling mencintai,
tetapi ianya tidak boleh disamakan,
kita mempunyai cara penerimaan yang berbeza,
walaupun kau dan aku bersatu.

perasaan,
kau ikutlah cara kau mengawalnya,
aku mengikut cara aku,
cara berbeza membawa kepada kebahagiaan,
janganlah kau ikut cara aku ataupun sebaliknya.

dan adakalanya perasaan itu sgt palat.





alif affandi

No comments:

Post a Comment

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
it's all about my eyes, my ears, my heart and my life..that's it and fullstop